Gamificarea în educație
Gamification este transpunerea unui context obișnuit de învățare într-o situație asemănătoare unui joc, iar game-based learningeste simpla învățare prin intermediul jocului, acesta fiind utilizat ca mijloc didactic.
Ambele metode sunt de mare interes pentru toate categoriile de educatori prin prisma sprijinului oferit în sala de clasă, dar confuzia dintre ele poate duce la greșeli de înțelegere și de aplicare
În sala de clasă, gamification se poate integra într-un mod firesc, prin transformarea unor lecții sau cursuri modulare în situații autentice de joc, ca un joc de aventură, de exemplu. Elevii pot crea un personaj, pot participa la lecția-joc ca parte a unei echipe, câștigând „puncte de experiență” și recompense pentru diversele lor acțiuni. Ei sunt recompensați pentru ajutorul dat altor elevi sau pentru performanță. De asemenea, elevii pot suporta consecințe (în joc) pentru comportamentele care sunt în contradicție cu mediul de învățare.
Beneficii ale gamification în e-learning
1. Crește angajamentul elevului
2. Face învățarea distractivă și interactivă.
3. Îmbunătățește absorbția de cunoștințe noi și capacitatea de a le reține.
4. Oferă elevilor posibilitatea de a vedea aplicațiile din lumea reală.
5. Îmbunătățește experiența generală de învățare pentru toate grupele de vârstă.
În literatura de specialitate, gamingul în procesul educaţional a fost şi este criticat, întrucât este provocată doar motivaţia extrinsecă; este o strategie nepotrivită de a motiva fiecare elev ; se critica că promovează doar distracţia, jocul, intr-un context aflat în afara educaţionalului.
Societatea se schimbă atât de repede, încât este nevoie şi este timpul să facem şcoala mult mai interesantă, să provocăm bucuria de a învăţa, de a crea experienţe de învăţare, astfel încât elevii noştri să fie pasionaţi, creativi, ambiţioşi, să înveţe să facă asocieri, să-şi dezvolte metacogniţia şi să-şi puna întrebări. Viitorul se află în mâinile copiilor nostri, iar ei au nevoie de îndrumarea adulţilor.,,Nu individul se deplasează spre cunoaştere, ci ea vine spre el. Posibilitatea de a intra în posesia cunoaşterii o are, principial, fiecare dintre noi. Am ajuns în cea mai democratică eră, până acum."(C.Cucoş, 2014)
Bibliografie
Comentarii
Trimiteți un comentariu